Itt a 2010-es szezon autóit mutatom be!
Ezek a konstruktőri vb. végeredménye szerint lesznek elrendezve!
RED BULL RACING
VB 1./498 pont
Red Bull RB6
Főtervező:Rob Taylor
Ebben a szezonban vált igazi topcsapattá a Red Bull Racing.
A csapat csupán 155 milliós költségvetésével nem vehette fel a harcot sem a Ferrarival, sem a Mclarennel, ezért egyedi aerodinamikai megoldásokat fejlesztettek ki. Az autó nagyon jól sikerült, Sebastian Vettel tíz, Mark Webber öt pole pozíciót szerzett vele. Sebastian Vettel öt diadala lévén megszerezte az egyéni világbajnoki címet, a Red Bull pedig a csapat történetének legnagyobb sikerét aratta a konstruktőri vb cím megnyerésével.
A Red Bull története számokban:
Motor: Cosworth(2005);Ferrari(2006);Renault(2007-)
Futamrészvételek: 107
Győzelmek: 15
Pole pozíciók: 20
Leggyorsabb körök: 12
Összes vb-pont: 754,5
Egyéni vb-cím: 1(2010)
Konstruktőri vb-cím: 1(2010)
VODAFONE McLAREN MERCEDES
VB 2./454 pont
McLAREN MP4-25
Főtervező: Neil Oatley
Az MP4-25 aerodinamikailag elmaradt a Red Bull RB6-osa mögött de az F-csatorna elsőkénti kifejlesztésének és a hagyományosan is remek taktikai döntéseknek köszönhetően a csapat a gyors pályákon jó eséllyel indulhatott. Ezt az előnyt kihasználva Melbourne-ben, Sanghajban, Isztambulban és Montrealban is győzni tudtak, bár ezekben sokszor a riválisok hibái is közreműködtek. A Magyar Nagydíj utáni fejlesztési szünet elteltével viszont csak Spában tudtak a remek taktikának és Lewis Hamilton parádés vezetésének kszönhetően győzni. Elszánt, kitartó, sokszor meglepö taktikát választó versenyzésüknek köszönhetően azonban egyénileg mindkét pilóta jó helyen zárt, ez pedig a konstruktőri-világbajnokság második helyére volt elég.
A McLAREN története számokban:
Motor: Ford-Cosworth(1966-93);BRM(1967);TAG Porsche Turbo(1983-87);Honda(1988-92);Pegeot(1994);Mercedes-Benz(1995-)
Futamrészvételek: 684
Győzelmek: 169
Kettős győzelmek: 44
Pole pozíciók: 146
Leggyorsabb körök: 140
Összes vb-pont: 4141,5
Egyéni vb-címek: 11
Konstruktőri vb-címek: 8
SCUDERIA FERRARI MARLBORO
VB 3./396 pont
Ferrari F10
Főtervező: Nikolas Tombazis
A száguldó cirkusz leggazdagabb csapata nem lehet boldog ha nem nyeri meg a világbajnoki címet, így nem volt az 2010-ben sem. Az évad első felében a szezonnyitó Bahreini Nagydíj kivételével a másik két élcsapat autói gyorsabbak voltak, mint az F10, ráadásul sok motorhiba is gyötörte a maranellói alakulatot. Montrealtól viszont a sok fejlesztésnek köszönhetően egyre megasabbra tehették a mércét, de Fernando Alonso négy futamon aratott három győzelme azt igazolta vissza, hogy meg is ugrották. Ezzel a négy győzelemmel Alonso lépett elő Vettel legnagyobb kihívójává. Massa szezonja gyengébbre sikeredett, de a Ferrari szerződés-hosszabbítása azt jelzi, hogy továbbra is megbíznak a brazilban. Az eltaktikázott abu-dhabi idényzáró után a csapat rögtön a 2011-es autót helyezte figyelme középpontjába.
A Ferrari története számokban:
Motor: Ferrari(1950-)
Futamrészvételek: 811
Győzelmek: 214
Kettős győzelmek: 77
Pole pozíciók: 205
Leggyorsabb körök: 224
Összes vb-pont: 4601,5
Egyéni vb-címek: 15
Konstruktőri vb- címek: 16
MERCEDES GP PETRONAS
VB 4./214 pont
MERCEDES GP W01
Főtervező: John Owen
A világbajnok Brawn GP alapjaira építkező csapatnak hamar be kellett látnia, hogy 2010-ben esélytelen elsőségének megőrzésére. Michael Schumacher három év után tért vissza az F1-es mezőnybe, de visszatérő szezonja nem sikrült olyan jól, mint akarta, ezt az autó lassú fejlesztésének is be lehet tudni. Nico Rosberg szereplése vigaszt jelentett csapata számára: a fiatal német három dobogós helyezéssel tette le névjegyét, időmérőkön 16-szor kerekedett felül csapattársán és mindössze 3-szor kapott ki tőle. A szezon második felétől a csapat a 2011-es autóra koncentrált, de a pilótákban maradt még erő, ezt a konstruktőri negyedik helyezés mutatja.
A Mercedes GP Petronas története számokban:
Első nagydíj: Francia GP, 1954
Motor: Mercedes-Benz(1954-55;2010)
Futamrészvételek: 31
Győzelmek: 9
Pole pozíciók: 8
Leggyorsabb körök: 9
Egyéni vb-címek: 2(Juan-Manuel Fangio, 1954, 1955)
Konstruktőri vb-cím: -
RENAULT F1 TEAM
VB 5./163 pont
RENAULT R30
Főtervező: Tim Densham
A középmezőny leggyengébb csapataként vágtak neki a szezonnak, de a mezőny említett részének a legjobb csapataként zártak. A csapat vezetősége nagyban megváltozott, minimális költségvetésből gazdálkodhattak. A csapat a lengyel Robert Kubica gyorsaságára és ügyességére épített, és nem is kellett csalódniuk, mivel a folyamatosan fejlesztett R30-ast háromszor is dobogóra hozta. Vitalij Petrov, az orosz reménység sokáig nem tidta kivenni részét a pontszerzésből, de a Hungaroringen megszerzett ötödik, illetve az abu-dhabi idényzárón mutatott teljesítményének köszönhetően, maradhat a francia csapatnál. A Renault komoly szerepet vállalt a Red Bull sikerében, ugyan is motorszállíóként vette ki részét a győzelemből.
A Renault F1 Team története számokban:
Motor: Renault Turbo(1977-85);Renault V10(2002-2005);Renault V8(2006-)
Futamrészvételek: 261
Győzelemek: 35
Kettős győzelmek: 2
Pole pozíciók: 51
Leggyorsabb körök: 31
Összes vb-pont: 1245
Egyéni vb-címek: 7
Konstruktőri vb-címek: 8
AT&T WILLIAMS F1 TEAM
VB 6./69 pont
Williams FW32
Főtervező: Edward Wood
Nehezen kezdődött, de erdményesen zárult az angol csapat 40. szezonja. A csapat a montreali verseny után még negyedannyi ponttal sem rendelkezett, mint a Force India. A belgiumban 300. versenyét ünneplő Rubens Barichello és a brazíliában pole pozíciót szerző újonc, Nico Hülkenberg a szezon közepétől rákapcsoltak így a szezon végén mindössze egy ponttal megelőzték a Force Indiát. Ez volt a csapattulajdonos Sir Frank Williams utolsó szezonja, Silverstone-ban átadta csapata irányítását Adam Parrnak, akitől a Williams következő sikerkorszakát remélik.
A Williams története számokban:
Motor: Ford-Cosworth(1973-83);Honda Turbo(1983-87);Judd(1988);Renault(1989-1997);Supertec